A classe de GTIC vàrem veure diferents maneres de representar la realitat de manera visual, estructurada i lògica.
Els mapes conceptuals van ser creats per Joseph D. Novak.
Podem tobar dues maneres:
1) Mapes conceptuals. Ens ajuden a organitzar la informació de forma estructurada i coherent. Ordenant, jerarquitzant i esquematitzant tota la informació mitjançant la representació gràfica d'aquesta a través d'un mapa i els seus connectors.
Aquests mapes es poden crear des de qualsevol editor gràfic, nosaltres vam utilitzar un programa gratuït anomenat CMapTools creat per l'Institute for Human and Machine Cognition.
Els mapes conceptuals van ser creats per Joseph D. Novak.
Procés:
Primerament ens descarregàrem el programa cmap tools: http://cmaptools.softonic.com/.
Un cop descarregat ens llegírem un text que trobareu a continuació sobre el qual vàrem haver de realitzar un mapa conceptual.
Seleccionàrem els conceptes clau i a partir d'aquí vàrem anar elabornat a partir de quadres, fletxes i connectors el mapa. També cal tenir en conte que podem modificar l'estil del quadre, text, color, per tal de que ens quedi més clar i entenedor i ressaltar allò que realment és important. Quan acabem podem exportar el document en diferents formats. Nosaltres l'haviem d'exportar en imatge i pàgina web i fèrem el següent:
archivo - exportar cmap como - imagen
archivo - exportar cmap como - pàg web
A continuació podeu observar en imatge com m'ha quedat el mapa conceptual.
Vegeu aquí l'adreça pública del meu mapa:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iWi3xWgQOA
Crec que són dues eines molt útils i fàcils d'utilitzar i que ens ajuden a organitzar la informació i ens permeten aprendre de manera més ràpida.
A continuació podeu observar en imatge com m'ha quedat el mapa conceptual.
Vegeu aquí l'adreça pública del meu mapa:
A continuació us adjunto un tutorial de Cmap tools que he trobat al youtube:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iWi3xWgQOA
2) Fluxogrames. És una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a resoldre una tasca. Els fluxogrames tenen una simbologia definida i preestablerta, així tothom utilitza un mateix llenguatge. Vegeu aquí algunes formes d'aquesta simbologia: http://www.monografias.com/trabajos53/diagrama-de-flujo/Image7256.gif. Els fluxogrames es poden treballar amb moltes eines com el Word de Microsoft, programes de presentacions o de gràfics vectorials, etc. Nosaltres vam utilitzar una eina on-line anomenada Gliffy. Aquesta eina permet crear, guardar i editar diagrames de flux i també treballar amb altres tipus de representacions gràfiques i poder exportar la feina feta en diferents formats.
A classe ho posàrem en pràctica representant l'acció de travessar una cruïlla on hi havia semàfors. Seguidament ho exportàrem en format jpg per poder-ho penjar en el bloc.
Un cop vist aquests dos conceptes per representar gràficament diversos aspectes podríem dir que els mapes conceptuals serveixen per a representar gràfics i els fluxogrames per a representar processos.
Crec que són dues eines molt útils i fàcils d'utilitzar i que ens ajuden a organitzar la informació i ens permeten aprendre de manera més ràpida.
No hay comentarios:
Publicar un comentario