El dijous dia 9 de febrer vam parlar sobre el twitter i seguidament, per grups, vam investigar sobre un model pedagògic vinculat amb les TIC. El meu grup vam investigar sobre el FLIPPED- CLASSROOM, tot relacinant-ho amb la taxonomia de bloom. A continuació vam haver de plasmar tota la informació en una INFOGRAFIA. Aquí és quan vaig conèixer una nova aplicació per comunicar i difondre informació.
La infografia és una molt bon recurs per utilitzar amb els nostres alumnes. Aquesta consisteix en transmetre un missatge a través d'imatges com a suport i un breu text complementari.
Penso que a través d'aquesta eina els alumnes poden crear pòsters, tot plasmant la informació apresa d'un determinat projecte, podem utilitzar-la per promocionar quelcom per l'escola (cartells publicitaris), per concursos i tot el que un es proposi.
A continuació us plasmo una imatge de la nostra iconografia i l'enllaç
Altres models pedagògics vinculats amb les TIC que varen exposar la resta de companyes van ser:
1. SAMR/RAT: són les inicials de les 4 fases a seguir: substtituir, augmentar, modificar i redefinir.
2. ACOT2 (surt d'apple) - pretèn integrar
les TIC a la vida quotidiana + afavorir actitud col·laborativa entre mestre
–alumne, fent que el rol del mestre canviï i hi hagi una comunicació bidireccional.
Aquest model es basa en 6 principis d'ensenyament:
a) habilitats
del s. XXI. MESTRES decidir i repensar què i com ensenyar.
b) Currículum
aplicat – partir dels coneixements previs dels infants.
c) Avaluació
informativa.
d) Cultura
de la innovació i la creativitat. Donar resposta a necessitats de la societat +
potenciar
habilitats creatives.
e) Connexions
socials i emocions à relació amb l’entorn, connexió.
f) Accés
constant a la tecnologia.
3. TRACK (coneixement
tècnic) - és un model que relaciona 3 conceptes (coneixement tecnològic, coneixement del contingut i coneixement
pedagògic).
No hay comentarios:
Publicar un comentario