sábado, 20 de octubre de 2012

Power Point

El passat dijous 18 d'octubre vàrem estar parlant sobre l'ús del Power Point.

Quant farem una bona utilització d’aquesta eina? Està bé fer un power point amb molta lletra? O només amb imatges?
En funció de l’objectiu que tinguem realitzarem el power point d’una manera o d’una altre. Per tant, podríem dir, que no hi ha una presentació més o menys correcte sinó que totes estaran bé depenent del nostre objectiu.

Podem diferenciar dos tipus de presentacions:
- Les tradicionals que normalment van adreçades als pares i als alumnes més grans.
- Les d'ús creatiu. Són aquelles que van adreçades als infants.

Aquest recurs ens pot ajudar tant com a suport visual com textual.
Cal destacar també que amb el Power Point es poden transmetre tant idees com emocions.


Avantatges:
  • Permet incorporar tot tipus d’elements multimèdies com per exemple: imatges, vídeos, so per tal de que sigui més entenedor.
  • Hi ha un guió a seguir. D’aquesta manera és difícil perdre’s.
  • Permet crear esquemes.
  • Permet utilitzar lletres, colors ven variats perquè no sigui tan feixuc.
  • Ens permet que la informació vagi apareixent gradualment per tal de que els oients no desconnectin.
  • Permet la incorporació d'animacions, transicions i hipervincles.

Inconvenients:
  • Abús de recursos multimèdia.
  • Abús de la informació.
  • El mestre i el conferenciant tendeixen a llegir la pantalla.
  • L’aula sempre estarà a les fosques si no hi ha un bon sistema de projecció i això pot provocar cansament i desconnexió.
  • Si el text de les diapositives no apareix gradualment fa que l’oient llegeixi tot de cop i vagi a un altre ritme que el de l’orador. 
  • Un abús de les animacions i transicions pot fer que el públic només miri els efectes i no escolti.



Ús del Power Point en l’àmbit educatiu:
  • Ens permet treballar aspectes de diferents maneres. Per exemple la lectura d’un poema. Podem posar el poema com a suport textual en la presentació, o bé el mestre pot llegir el poema i utilitzar la presentació com un suport visual.
  • Ens permet interactuar, dialogar amb els alumnes.
  • Podem col·locar-hi llorigons (trampes) i que els nens hagin d’esbrinar on es troben.
  • Podem utilitzar aquesta eina per tal de realitzar una tasca de creació conjunta. 
  • Faciliten la creació i aprenentatge cooperatiu


Crec que en podem treure molt bon profit d'aquesta eina si tenim en conte tots els aspectes que he anat anomenant anteriorment.


He extret la informació d'aquest PDF i podreu trobar-hi més informació: http://pers.blanquerna.url.edu/jordisimon/doc1302a.pdf

No hay comentarios:

Publicar un comentario