Avui a classe de COED hem parlat sobre la comunicació audiovisual i/o digital.
Quan
veiem un vídeo, imatge, llegim un text,.. cadascú de nosaltres ho interpreta d’una
manera diferent, depenent dels coneixements i experiències que tinguem. Ningú
interpreta la realitat igual sinó que és diferent per a tothom! Per exemple, si
en una classe de parvulari demanem que dibuixin un cavall, cada nen farà la
seva interpretació a partir del que conegui. O bé, un cec tindrà una visió
diferent a la meva.
Un aspecte
que cal tenir en compte es com influeixen els mitjans de comunicació en l’educació.
No estan donant la utilitat que es vol i no se’ls hi dona un valor expressiu
per sí sols sinó que normalment van acompanyant l’explicació del professor.
Els
principals causants de la connexió dels nens amb la televisió són l’escola, la
família i els propis mitjans de comunicació.
Per exemple,
si en una família hi ha poca comunicació o bé, el pares es despreocupen
totalment dels seus fills, els nens miraran més la televisió que no pas uns
altres. També, els mitjans de comunicació tenen una gran responsabilitat
ja que estan educant.
El
que cal fer es dur a terme una alfabetització audiovisual. Hem d’aprendre a
mira més enllà del que ens volen dir i de reconèixer quina és la intenció
comunicativa. No ens hem de deixar enganyar per la publicitat subliminal! També, el que caldria fer es
desenvolupar una pedagogia per a cada mitjà per tal de treure-hi el màxim
potencial.
Crec
que és un recurs que poc a poc va adoptant major importància i que en un futur no l’utilitzarem com a complement sinó per expressar-se per sí sol.
A continuació us mostro el vídeo d'on he extret la informació:
A continuació us mostro el vídeo d'on he extret la informació:
No hay comentarios:
Publicar un comentario