El 1956 Benjamin Bloom juntament amb altres col·laboradors, van classificar les activitats educatives en el que avui en dia es coneix com Taxonomia de Bloom. La taxonomia de Blom estructura les activitats educatives jeràrquicament, de manera que no es pot pretendre assolir les d'ordre superior sense tenir dominades les d'ordre inferior.
Els tres dominis d'activitats educatives que és van
definir són:
- Domini cognitiu
- Domini afectiu
- Domini psicomotor
Nosaltres farem referència al domini de les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any
2000, es va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a
fonament de les capacitats.
En la següent imatge podreu observar les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000:
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
ACTIVITAT A
REALITZAR: de totes les eines i recursos treballats durant el curs, en una taula, indica quina
habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa
en cadascuna d'elles. Cal que comentis quines habilitats/eines consideres més
interessants a la llum de la taxonomia.
Classificació de les eines i recursos TIC en la Taxonomia de Bloom del any 2008
Un cop classificades totes les eines i recursos de TIC en la Taxonomia de Bloom del 2008, m'he donat conte de la importància que els infants assoleixin adequadament els nivells inferiors de la Taxonomia de Bloom (recordar i comprendre), ja que són la base de tot, per tal de poder afrontar els coneixements i les habilitats dels nivells superiors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario